25 Augusti 2009

Bloggen är nu helt ren från texter. Jag tyckte att det var dags för en rensning och börja om lite :) Jag gör likadant om jag skriver dagbok, efter ett tag så slänger jag den för jag inser att mycket att det som har varit ska man inte gå tillbaka till och älta. Man ska bara låte det försvinna med tiden och sakta suddas bort ur minnet. Allt underbart som man vill minnas kommer man att minnas av sig själv, underbara stunder med människor som man älskar finnas alltid kvar i minnet och det behöver man ingen bok för att minnas. Boken är bara till för att man behöver skriva av sig för stunden och när man är redo är det dags att göra sig av med den :) Även om man har massa bra minnen i boken också, så kommer man alltid komma ihåg dom minnena utan bokens hjälp!

Idag är i alla fall en lite bättre dag än vad det var igår. Igår ville ju absolut inget alls fungera och jag bröt bokstavligen ihop, men idag går allt bättre än bäst. Har haft seminarium idag med min grupp och vi har blivit indelad i ännu en mindre studiegrupp nu också :) Jag tror att jag är med två från Älvdalen, en från Mora och en som också ska flytta upp till Dalarna snart fast hon ska flytta till Falun :)
Tänk att för några år sen kunde jag inte alls tänka mig att jobba med barn, men nu kan jag knappt vänta på att bli färdigutbildad så jag kan börja söka jobb innom förskolan =)

Måste bara säga att jag är grymt stolt över mig själv som körde alldeles själv hem från arlanda igår med bilen utan att köra fel eller krocka. Lämnade Älsklingen som skulle flyga till Norge och jobba :(


En blivande förskolärare, passar jag tro?

H.

Kommentarer
Postat av: Sara Malm

vad duktig du var som kom hela vägen hem ;) Det hade inte jag gjort! o SJÄLVKLART kommer du passa som det, du skulle passa till vad som helst.. för du är ju så bäst :D <3

2009-08-27 @ 08:56:58
URL: http://saraannasofia.blogg.se/
Postat av: elin

hej kul att hitta en gammal klasskompis =D har faktist inte haft kontakt med någon från klassen sen vi slutade nian. jag går barn och fritidsutbildningen så jag kommer också att jobba innom förskolan i framtiden =D

2009-08-27 @ 15:23:38
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: Helena

Svar Sara: Jaa, vist var jag :P haha! Mitt lokalsinne kansek börjar bli bättre eller så var det helt enkelt gpsen som gjorde ett bra jobb ;) Aw, hoppas jag också passar som det :D

2009-08-29 @ 18:06:07
URL: http://helenamariaandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Du kommer bli en grym förskolelärare! :)

2009-09-02 @ 16:21:10
URL: http://annabaeckman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0