7 Oktober 2009

I dag på min föreläsning så sa min lärare "Man ska egentligen aldrig tro gott om någon, vi människor är för lätt lurade" och det stämmer ju helt och hållet. Jag tänkte tillbaka på alla dom gånger som jag har trott bra om folk, litat på dom och blivit nedtryckt av en stor fet jävla lögn! Varje gång blir jag lika ledssen och varje gång lovar jag mig själv att aldrig lita på en människa mer.. Varje gång jag träffar en ny person bryter jag det löftet.
Men jag har lärt mig nu, det tar ett tag innan jag litar på folk. Det finns knappt några i min vänner krets som jag litar helt fullt ut på, det låter jävligt elakt men jag har blivit förd bakom ryggen för många gånger för att kunna lita helt på folk. Dom som står mig allra närmast och har funnits i mitt liv längst är också dom jag litar fullständigt på. Det blev som ett slag i ansiktet när han sa just den där meningen. Äntligen någon som säger att det är okej att inte lita på folk fast man är bra vän med dom. Så grymt skönt att få det bekräftat, vi människor är lättlurade och jag måste vara den största av dom som är det. Jag har alltid litat på vad folk säger, det är väl det man gör liksom. Jag skulle kunna berätta om alla dom gånger det har hänt, men det tänker jag inte göra. Det känns bra att ha vissa saker för sig själv och bara dela dom med en del människor..

I morgon åker äntligen jag och babe till Göteborg! Ska bli riktigt kul, träffa massa folk, se hardcore och parta! På lördag åker vi också till Varberg och träffar lite människor (och mina älskade ponnisar ;P)

H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0