22 Oktober 2009

Sitter för mig själv i en alldeles för stor soffa, i ett alldeles för tomt i hus i en alldeles för mörk skog.. Hatar dom dagarna babe åker på jobb, vill liksom inte släppa honom när han ska gå in i bilen, men jag vet ju att han alltid kommer hem igen och att veckorna går fort. Det finns liksom inget annat som jag älskar så mycket som dagarna han kommer hem igen <3 Jag älskar dig Marcus mer än allt annat, du betyder verkligen allt för mig!

Känner att jag behöver skriva det här nu, måste verkligen skriva av mig. Det är så många människor som kan skriva om sina liv och verkligen vara personliga och jag tycker verkligen det är starkt av dom. Starkt att våga gå ut till folk och säga att man kanske inte mår bra, att man har ett liv som inte är som andras eller en familj som inte är som den borde vara.
Jag har försökt skriva om mina problem många gånger, skriva dom på riktigt och låta folk läsa om dom. Men varje gång som jag ska trycka på publicera-knappen så är det något innom mig som säger att det är fel att låt folk läsa om mitt liv, om vad jag tänker. Det är fel att alla ska kunna läsa det, det räcker med att dom närmaste vet om mina problem. Men vad är mitt problem då? Jo, dåligt självförtroende och sne självbild. Tycker alltid att jag är mycket sämre än andra människor även om jag inte alltid visar det. Jag tycker att jag är större än vad jag är och borde bli en mindre människa. Jävligt dumt att tänka så, men det är inte mitt fel, det är alla jävla bilder man ser över allt! Jag om någon som har gått Media borde väl veta att alla dom där bilderna är retuscherade till tusen! Att inga ser ut som tjejerna på dom bilderna gör, men det spelar liksom ingen roll. Jag kan inte sluta jämföra mig med andra. Det var över ett år sen nu som jag faktiskt blev av med dom här tankarna, men nu är dom tillbaka. Ska jag vara ärlig tror jag att det kan ha med stressen över tentan som jag hade för några veckor sen. En lite sak som stress kan sätta igång stora förändringar. Tror också att det kan ha att göra med att jag tränade väldigt mycket förra året och nu gör jag inget. Därför tror jag att mina nya Dvd:er och promenader kommer att hjälpa. Jag behöver få ut massa energi i kroppen som jag har!
Nu när jag ska sätta igång igen kan jag ju liksom äta på samma sätt som innan utan att jag behöbver oroa mig över att vikten ökar, jag behöver inte gå runt med dom ständiga tankarna i huvet längre. Ska bli skönt, dom har tagit alldeles för mycket plats där just nu! Tankar som gör att jag dessutom lättare blir sur och grinig, vilket Marcus kanske har fått stå ut med lite för mycket den här gången han har varit hemma. Förlåt!

Nu är det förändringar som gäller! Träning, bättre humör, bättre tänk, sattsa på plugget och se fram emot när Marcus kommer hem ;D Ser också fram emot min lilla tripp hem till Eskilstuna nästa vecka, kul att få träffa vännerna igen. Blivit lite för lite av den delen.. Fast i helgen var ju Elin här och det var hur kul som helst! Dricka, guitar hero, "shopping" (lim och en isskrapa ^^) tjejfilmer och promenader. Du är bäst Elin :D

H.

Kommentarer
Postat av: Elin

DU är bäst! :)<3

2009-10-23 @ 19:28:11
Postat av: Helena

Neej, men du är bäst <3

2009-10-24 @ 08:48:32
URL: http://helenamariaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0